3. Zlepšenie infraštruktúry hromadnej dopravy v Bernolákove

Autor: Kristián Babic | 7.11.2018 o 17:45 | (upravené 7.11.2018 o 21:42) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  63x

Posledný charakterizovaný bod môjho programu, je to jedna z priorít – Doprava. Skladá sa z viacerých riešení, no tým hlavným je kyvadlová doprava.

Všetci máme prehľad o tom, aká komplikovaná môže byť v našej obci doprava, najmä do Bratislavy v ranných a návrat v poobedných hodinách. Je to značný problém a považujem ho za jednu z priorít v rámci volebného programu.

Už dlhú dobu sa v Bernolákove nezvýšil počet autobusových zastávok či počet autobusových liniek, čo by nebol problém, nebyť neustáleho nárastu počtu novostavieb v Bernolákove a okolí spojeného s nárastom počtu obyvateľov cestujúcich za prácou.

Počet autobusových spojov, ktoré prejdú Bernolákovom za hodinu je dva, jeden v smere do Bratislavy a druhý opačným smerom – na Senec. V čase dopravnej špičky je tento počet vyšší, ale kapacity sú aj tak nedostačujúce, autobusy sú v hlavných časoch preplnené. Alternatívou by mohla byť vlaková doprava, ani tento spôsob cesty za prácou však nie je optimalizovaný. V nasledujúcich štyroch rokoch by som chcel situáciu začať zlepšovať a v ideálnom prípade vyriešiť všetky strasti spojené s cestovaním.

Kyvadlová doprava

- prioritné riešenie dopravnej situácie

Neľahká, nelacná záležitosť, no najefektívnejšia cesta ako vyriešiť dopravné komplikácie. Počas predvolebného obdobia som mal možnosť stretnúť sa s viacerými obyvateľmi Bernolákova, ktorý nápad s kyvadlovou dopravou kvitovali a prispeli aj svojimi nápadmi a návrhmi na realizáciu.

V súčasnosti panuje medzi kandidátmi na primátora Bratislavy akási zhoda v tom, že je potrebné odradiť pracujúcich, ktorí bývajú v iných krajoch, aby cestovali do práce autami. Riešenia navrhujú v podobe spoplatnenia vstupu do mesta. Ako obce v seneckom kraji sa nás to priamo týka. Jednou z možností ako sa vyhnúť platením rôznych „ciel“ či poplatkov je cestovať verejnou dopravou a mojim cieľom je ju spraviť efektívnou a výhodnou.

Odstavné parkovisko pri železničnej stanici, ktoré slúži aj rezidentom okolitých obcí, by malo byť dobrým štartom pre realizáciu kyvadlovej dopravy, avšak jeho kapacity nebudú stačiť náporu spôsobenému zavedením prípadných poplatkov. Riešením by mohlo byť vybudovanie druhého styčného bodu v podobe parkoviska v inej časti obci, ktoré by priamo nadväzovalo na autobusovú dopravu.

Doprava v rámci obce

Spolu so zvýšením počtu zastávok pre rezidentov z častí obce, ktorí majú ku zastávkam ďaleko ma oslovilo aj riešenie vlastnej obecnej dopravy. Zatiaľ takáto doprava funguje v našej obci len na úrovni školského autobusu, a po novom bol rozpočet pre tento autobus navýšený o 160% resp. z 2500€ na 6500€. Na tento fakt upozorňujem z dôvodu možnosti realizácie obecnej dopravy, našim cieľom pri zavádzaní obecnej dopravy by mala byť finančná udržateľnosť.

V podstate ide o nasledovné: autobus by mohol jazdiť v hlavných časoch. V Bernolákove by sa navrhol okruh, ktorý by bol trasou linky a v časovo výhodných intervaloch by sa točil v denných hodinách, kedy by jeho využitie bolo pre ľudí efektívne. Prípadne by takýto autobus mohol byť zavedený len v hlavných časoch a spojením s kyvadlovou dopravou by premiestňoval ľudí z obce priamo na vlakovú stanicu a tak by sme mohli ušetriť ďalšie parkovacie miesta na vlakovej stanici.

Toto je posledný blog pred voľbami a ukončuje najhlavnejšie body, ktorým sa chcem počas štyroch rokov v obecnom zastupiteľstve venovať. Na každom z týchto bodov, ktoré vyšli budem spolupracovať s ostatnými kolegami a taktiež sa budem snažiť spolupracovať aj pri realizácií ich nápadov, ktoré by boli pre obec prínosom.  

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico prosíka Lajčáka... a potom ho zrazu zostrelí

Fico sa pridal ku konšpirátorom.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danko škodí – lebo môže

Pri oslabenom Smere sa rozlieva ako jed.


Už ste čítali?